Thursday, August 4, 2011

TANTRA TOTEM

Anda mungkin tidak mempercayainya, tapi merupakan nasihat yang baik untuk dibaca!
Anda mungkin mempelajari sesuatu jika membacanya!!! 

PERTAMA.   

Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka perlukan dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.


KEDUA.   

Kahwinilah lelaki / wanita yang gemar anda berbicara dengannya, kerana kemahiran berbicara antara satu dengan lain akan menjadi lebih penting pabila usia semakin tua. 
  
 
KETIGA.   

Usahlah mempercayai segala perkara yang anda dengari. Berbelanjalah sekadar apa yang ada atau tidurlah seberapa lama yang anda perlu


KEEMPAT . 

Apabila kamu berkata, ' Aku Cinta Padamu', maka tunaikanlah. 
    
 
KELIMA.   

Pabila mengatakan, 'Maaf', tenunglah matanya. 
    
 
KEENAM.   

Bertunanglah sekurang-kurangnya enam bulan sebelum kamu diijabkabulkan.

KETUJUH...   

Percayailah cinta pandang pertama..  
  
KELAPAN..   

Usah tertawakan impian orang lain.. Manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.

KESEMBILAN.   

Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang. Sungguhpun anda akan berasa seolah-olah diri anda tersiksa, tapi percayalah itulah satu-satunya untuk melengkapkan kehidupan ini.  

 KESEPULUH.   

Jika berlaku perselisihan pendapat, bertengkarlah secara aman. Usahlah menyebut nama sesiapa ketika bertengkar.
  KESEBELAS.   

Usahlah menilai seseorang berdasarkan peribadi keluarga mereka. 
 

KEDUABELAS

Berbicaralah dengan tenang dan berfikirlah dengan pantas..

kETIGABELAS

Apabila seseorang bertanyakan satu soalan yang tidak anda gemari, lontarkanlah senyuman dan bertanyalah padanya,'Kenapa anda ingin tahu?' 

 
KEEMPATBELAS   

Ingatlah bahawa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan melibatkan pengorbanan dan risiko yang besar. 

 
KELIMABELAS  
Ucaplah 'Semoga anda diberkati' apabila mendengar seseorang bersin. 

 
KEENAMBELAS   

Apabila anda kerugian, janganlah jadi kurang ajar. 
  

KETUJUHBELAS 
  
 
Berpeganglah kepada tiga R:  
1..           
Rasa hormat pada diri sendiri; 
2.           
Rasa hormat kepada orang lain; 
3.           
Rasa tanggungjawab terhadap semua tindakan anda   
 
KELAPANBELAS   

Usahlah benarkan pertikaian yang sebesar hama merosakkan sebuah persahabatan yang besar. 

 
KESEMBILANBELAS   

Apabila menyedari bahawa anda telah melakukan kesalahan, usahlah berlengah untuk perbetulkan kesalahan itu. 

 
KEDUAPULUH   

Tersenyumlah ketika menjawab telefon.... Pemanggil akan melihatnya daripada suara yang mereka dengar.

KEDUA PULUH SATU   
Ada ketikanya anda perlu bersendirian.. 
Kini tibalah bahagian yang MENYERONOKKAN!

Sunday, February 13, 2011

curik dari sarah

“Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu
berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu?
Itu bukan Cinta, itu SUKA.

Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandangan
mata darinya?
Itu bukan Cinta, itu NAFSU.

Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahu
ia ada di sana?
Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.

Adakah kamu mencintainya kerana itulah yang
diinginkan semua orang?
Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN.

Adakah kamu tetap mengatakan kamu
menyintainya kerana kamu tidak ingin melukai
hatinya?
Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.

Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandangan
matanya membuat hatimu melompat?
Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.

Adakah kamu memaafkan kesalahannya kerana
kamu mengambil berat tentangnya?
Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.

Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiap
hari hanya dia yang kamu fikirkan?
Itu bukan Cinta, itu DUSTA.

Adakah kamu rela memberikan semua perkara
yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya?
Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.
TETAPI…

Adakah kamu tetap bertahan kerana campuran
antara kesakitan dan kegembiraan yang
membutakan dan tak terfahami … menarikmu
mendekati dan tetap bersamanya?
ITULAH CINTA.

Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itu
bahagian dirinya dan siapa dirinya?
Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setia
dengannya tanpa penyesalan?
Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu menangis kerana kesakitannya
walaupun saat itu dia kuat?
ITULAH CINTA.

Adakah hatimu sakit dan hancur ketika dia
bersedih?
ITULAH CINTA.

Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia?
ITULAH CINTA.

Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh
jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk?
Yang demikian itulah namanya CINTA.

January 12th, 2009

Monday, January 17, 2011

apabile ade orang terime kite seadanyerr

here how people fall into each other??

ermm...byk definition 2 describe..hohooh

apakah cara yang terbaik??  4 me..its better luv sumone who will luv ever n forever...person who can sacrifice himself for u...but its hard 2 find...memg susah...

tapi ade jugak people who hard 2 get their luv..memakse untuk terime cinte die...tp terime laah hakikat bhwe cinte xbleh dipakse...

situasi ke 3
apabile sepasang manusia fall in luv each other..and dis is a better way...tp susah jugak nk mencapainya..kene tunggu penuh kesabaran...

tp  3 3 situasi nii...yg mane lebih berbaloi???
setiap situasi ni ade kebaikan dan keburukan yg bleh kite nilai untuk psgn kite..cume perlu kenal n trust each other...insyaallah jodoh berpanjangan...

yang paling penting carilahh orang sanggup berkorban ape sj untuk kite...sbb orang ni laa yg akan melindungi kite...

Thursday, January 6, 2011

ble xabis2 lg...

aishhh...dh naik tensen duk kt opis 2 mengadap org2 yg kite anggp kwn tp bukn cm kawan..+ xperlu laa nk main perli2 taik ayam....igt aku nk ke duit 2...lbih 50, klu nk sruh blnje tiap2 buln..bleh je laa...xperlu nk compare between buudy or fren..wat d hack r u duin..ingt xtau ke tuju kt sape...mintk2 laa keje lain dpt cepat...dh xthn dh duk kt c2....tolong laaa....xnaik gaji susah...naik gji pun susah......

salah aku lagi

ernmm...aku xmampu lg..aku kecewakn org lagi..aku kcewakn die.ape aku dh buat ni..smpai ble aku nk jd cm ni.tkut nk bg comitment..n org itu mgse nye mgse ke 3..krn aku xmampu mnjd ape die nak.die meryu.aku xsggup ..tp aku tlh mngecewakn die..kcewakn die.adkh aku mengyesl..menyesal ape yg aku buat...maafkn..aku tkut dkewakn.tkut utk trime kenyataan..ape smua ni teha..brpe rmai lg nk jd mgse.mgse ..keadaan..aku arp orr itu brubh bukn krne aku.tp kerne die sndri nk brubh..dri die sndri..aku hnye mampu soknng die dr blakg..mlm ni die down..mungkin ini akhirnye...akhir dgn silp aku lg..aku plak rse sebk ape yg aku buat...adkah aku xmampu nk bimbing die..xmampu.atau aku xmampu utk ambil tggungjwb 2..argh..

video

Wednesday, January 5, 2011

ble dah jinak lame jinak lame ke baru

hohohoh....sekarang ni dah berpindah dari photobucket ke
   click dis link ---->flickr 

ni pok andok...si pak sedare tourist guide ke bukit pelindung...hohoho..gle penat nak naik atas...

Tuesday, January 4, 2011

manusia...manusia

ermm...ntah laaa .... mnusia niii...susah nk paham...mcm2 perangai...nmpak je cm matang..tp pemikiran ntah laaa...silap aku gk..sebb pegi buke n bleh dieorg tau...kepoh sangat..padan muke...xsabar punye fatihah...ermm...mende nk jd..so kne redha je...tp trust laa rezeki ade mane2...yg penting sabar n terime suratan n percaye kali ini bukan rezeki aku..mungkin 4 d future who knows...setiap org ade klebihannyer...xperlu laa nk baanding2 antara 1 same lain...yg penting ikhlas..ehem..hehe...bukn senang nk menjge hati sesame manusia nii...bukan senang juge nk kekalknnyer....biase laa kerane mulut badan binase...so watchout  ur mouth...

video
kene kut lgu nii...hoohoh